středa 31. července 2013

FLUFF FEST, aneb veganství je normální!



Každý, kdo se stal veganem/ vegankou určitě někdy přemýšlel o tom, jaké by to bylo, kdyby takoví byli skoro všichni. Říkáme si, že snad v budoucnu už lidem bude připadat normální nezpůsobovat nikomu bolest, utrpení a smrt pro vlastní potěšení, a že "masožroutů" už zbyde jen menšina.


Pokud byste chtěli vidět, jak taková "cruelty free" vize vypadá v praxi už teď, zajeďte se podívat na Fluff fest. Z dálky vypadá vše jako na každém jiném festivalu. Hudba hraje lidi se baví. Při druhém ohledání ale člověk už zaznamená, že se pije spíš voda než pivo a hlavně, že na žádném stánku s občerstvením nenajdete maso! A to není vše, na celém festivalu máte jistotu, že cokoliv si koupíte je pouze rostlinného původu. Čeká tu na vás místo kečupu i sojanéza k hranolkům, burgry, tortilly, kebaby a sladké všeho druhu. A hlavně vyhlášená veganská točená zmrzlina, na kterou jsou lidé v horku ochotní vystát i půlhodinovou řadu.

Otázkou pro mne zůstává, jak je možné že tady to jde a jinde ne. Jak je možné, že mnoha
stovkám lidí, kteří přijeli na tento festival připadá úplně normální jíst tofu, tempeh, soju. 
Bylo pro mne skvělé ležet ve stanovém městečku a slyšet od svých sousedů věty typu: "Dal si do auta ten seitan?" Máte najednou pocit, že jste mezi lidmi, kteří už to pochopili. Kteří pochopili, že to lze žít bez masa, vajec, mléka sýrů a dalších živočišných produktů a tím i bez zbytečné krutosti a smrti. 

A když to jde na Fluffu, musí to jít přeci i jinde, ne?

Go veg!!!



















3 komentáře:

  1. páni :) to musí být paráda... mám moc ráda společenství lidí, kde veganství a veganské jídlo je jako běžná záležitost

    OdpovědětVymazat
  2. Teď ještě někoho, kdo mi bude vyvářet tak skvěle jako na Fluffu :D

    OdpovědětVymazat
  3. Fluff mám za rohem :D jen mě vždycky štavalo že mi ten randál plašil koně :(

    OdpovědětVymazat